Akumuliatorius automobiliams – eksploatavimo laikas ir elektros instaliacija
Tinkamai veikiantis automobilio akumuliatorius turi palaikyti pakankamą srovės lygį ir būti reguliariai įkraunamas važiuojant automobiliu. Būtent generatorius maitina visą automobilio elektros įrangą ir papildomai įkrauna akumuliatorių pertekline srove.
Maždaug po 5 metų sistemingo naudojimo automobilio akumuliatorių gali tekti pakeisti nauju. Šis laikas smarkiai sutrumpės, jei akumuliatorius nebus tinkamai prižiūrimas arba jei akumuliatorius bus naudojamas atšiauriomis sąlygomis.
Jei automobilio akumuliatoriui daugiau nei penkeri metai arba jei jis nebuvo tinkamai prižiūrimas per visą eksploatavimo laikotarpį, tikėtina, kad jo techninis tarnavimo laikas baigsis per labai trumpą laiką, be kita ko, jį lydės dažni išsikrovimai. Tokiu atveju vienintelė išeitis – patikrinti akumuliatoriaus parametrus ir, jei nustatoma, kad jo efektyvumas yra per mažas, pakeisti jį nauju akumuliatoriumi. Svarbu tai, kad toks parametrų patikrinimas ne visada gali būti patikimas. Prieš nusprendžiant pirkti naują akumuliatorių, verta patikrinti, ar greitai išsikraunančio akumuliatoriaus problemų priežastis nėra elektros instaliacijos ar (ir) papildomai sumontuotų automobilio prietaisų ir sistemų sutapimas.
Kas prisideda prie greitesnio automobilio akumuliatoriaus išsikrovimo?
Dažna pernelyg greito akumuliatoriaus energijos netekimo priežastis yra automobilyje įrengti papildomi elektros energiją vartojantys prietaisai, pavyzdžiui, automobilio signalizacija, radijas, stiprintuvas, garso sistema, išorinė palydovinė navigacija ir t. t., kurie elektros energiją vartoja ir tada, kai automobilis stovi. Per didelį jų „apetitą” akumuliatoriaus energijai gali lemti ne tik prasta šių prietaisų kokybė, bet ir neprofesionalus montavimas. Reikėtų nepamiršti, kad pernelyg didelis srovės vartojimas stovint visada lemia greitesnį akumuliatoriaus susidėvėjimą.
Išsikraunančio akumuliatoriaus, ypač senesniuose automobiliuose, priežastis galima ištirti naudojant ampermetrą, tikrinant atskirų sistemos komponentų suvartojamos srovės pokyčius, po vieną išimant saugiklius ir atjungiant atskirus prietaisus tol, kol ampermetras nebeparodys srovės srauto. Net automobiliuose su automatine signalizacija suvartojama energija neturėtų būti didesnė nei kelios dešimtys mA. Kitoks rezultatas reiškia, kad vienas iš neįrengtų prietaisų veikia netinkamai ir vartoja per didelę srovę.