Ką turi daryti įmonės savininkas panorėjęs keisti juridinio asmens vietos adresą?
Pirmiausiai nusprendus keisti juridinio asmens būstinės vietą būtina sušaukti šios įmonės akcininkų arba dalininkų susirinkimą, kurio metu priimamas sprendimas dėl adreso pakeitimo. Susirinkimas turi būti protokoluojamas, nes tvarkant tolesnius dokumentus bus reikalingas protokolas. O jeigu įmonės savininkas yra vienintelis jos akcininkas, tada galioja jo paties sprendimas. Kai keičiamas įmonės adresas, keičiasi ir jos įstatų duomenys, todėl visus keitimo dokumentus turi patvirtinti notaras. Tik tada jie iš naujo registruojami juridinių asmenų registre.
Ką daryti įmonės savininkui prieš keičiant buveinės adresą, jei jis neturi nuosavų patalpų?
Jeigu juridinis asmuo neturi nuosavybės teise jam priklausančių patalpų, prieš keisdamas buveinės vietą, registrų centrui turi pateikti papildomą dokumentą – patalpų savininko sutikimą leisti jų adresu įregistruoti įmonės buvimo vietą. Įprastai visus reikiamus dokumentus naujo adreso įregistravimui tvarko įmonės savininkas. Bet tą darbą gali atlikti ir įmonės įgaliotas atstovas. Tik tada Registrų centras prieš registruodamas dokumentus, reikalauja ir paties atstovo asmens tapatybę įrodančio dokumento.
Kokiais būdais galima atlikti įmonės buvimo vietos adreso pakeitimą?
Įmonės pertvarkymas reikalauja atlikti daug įvairių juridinių procedūrų. Tai galima atlikti dviem būdais – arba tiesiogiai visus reikalus tvarkyti fiziškai – bendraujant akis į akį su notaru ir Registrų centro darbuotojais, arba elektroniniu būdu visą dokumentaciją parengti ir pateikti elektroninėje erdvėje. Jei dokumentus tvarkysite fiziniu būdu, tam prireiks sugaišti daug laiko. O elektroninis dokumentų tvarkymo būdas padeda visa tai atlikti paprasčiau ir greičiau. Visas šis darbas atliekamas į pagalbą pasitelkus Registrų centro klientų savitarnos sistemos paslaugas. Tam tereikia, kad buvimo vietos adresą keičiančios įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo, pasinaudodamas savo elektroniniu parašu prisijungtų prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos ir atidžiai atliktų visus ten pateiktus nurodymus.