Dėmesio koncentracija ir karštis – du nesuderinami dalykai
Koncentracija vairuojant yra itin svarbi. Tačiau esant tokiam karščiui, vairuotojams yra kur kas sudėtingiau susikoncentruoti bei atidžiai stebėti aplinką. Įkaitusioje aplinkoje tirštėja kraujas, sutrinka kraujotaka ir visa tai yra glaudžiai susiję su mūsų smegenų veikla. Kaip teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis, karštomis dienomis išties gali įvykti daugiau smulkių eismo įvykių.
„Pradėčiau nuo pat pradžių. Jau atėjus prie automobilio ir pamačius, kad jis yra prikaitęs – vairuotoją bei keleivius skatinčiau jokiu būdu iškart nesėsti į transporto priemonę. Tai lyg susidaręs pirties efektas, kai sėsti už vairo nėra geras sprendimas. Taip galite rizikuoti savo bei keleivių, kitų eismo dalyvių, sveikata. Verčiau praverkite dureles, langus ir palaukite keletą minučių, kol nors truputį sumažės temperatūra salone“, – komentuoja Artūras Juodeikis.
Akinanti saulė ir vaikų bei augintinių apsauga
Kaip teigia ekspertas, žmonės vasarą linkę atsipalaiduoti, pajunta atostogų, laisvalaikio režimą – toks koncentracijos sumažėjimas gali turėti skaudžių pasekmių. Ypač kur leistinas greitis yra didesnis nei 90 kilometrų per valandą.
„Taip pat nelaimės gali nutikti apakinus saulei, todėl vairuotojams siūlyčiau dėvėti nuo saulės akinius ar naudoti atlenkiamą skydelį. Tai dvi paprastos priemonės, kurios gali padėti išvengti eismo įvykių ir sveikatos problemų. Be akinių nuo saulės, savo automobilyje būtinai turėkite šviežio vandens. Jis labai svarbus tokiomis karštomis dienomis.
Ir, žinoma, vienas svarbiausių akcentų – jokiu būdu, net trumpam, nepalikite automobilyje vaikų bei augintinių. Toks karštis kritiškai pavojingas gyvybei, o jei pastebite vieną vaiką ar augintinį automobilyje – nedelsdami skambinkite trumpuoju pagalbos telefonu 112“, – elgtis atsakingai ragina „Lietuvos draudimo“ atstovas.
Ekspertas primena, kad sveikatai pavojingi ir oro kondicionieriai.
„Suprantama, jog norisi atsivėsinti, tačiau labai svarbu įvertinti, kokia būtų tinkama temperatūra salone. Pavyzdžiui jei lauke yra 35 laipsniai karščio, automobilio viduje temperatūra neturėtų nukristi iki 20 laipsnių šilumos. 15 laipsnių skirtumas yra labai didelis, taigi garantuotai greitai peršalsite“, – sako Artūras Juodeikis.
Per karščius ir per liūtį kelio danga tampa pavojingesnė
Po didžiųjų karščių sunkusis transportas gali įspausti provėžas keliuose, kurios taip pat pavojingos vairuotojams bei lengviesiems automobiliams.
„Esant ypatingai dideliam karščiui, tuose keliuose, kur važinėja ar yra pakraunamas sunkusis transportas, pasitaiko įspaustų provėžų. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, jau 2021 metais už autoįvykius, susijusius su provėžomis asfalte, buvo išmokėta didesnė nei 28 tūkst. eurų suma. Jos yra išties pavojingos – vengdami netikėtų kliūčių, vairuotojai manevruoja ir taip susiduria su kitais kelių eismo dalyviais – staigūs judesiai į vieną ar kitą pusę pridaro žalos“, – situaciją komentuoja draudikų atstovas.
Ekspertas atkreipia dėmesį, kad itin dažnai per karščius pasitaikančios liūtys taip pat dažnai sukelia nepatogumų vairuotojams, kai vertėtų būti atsargiems.
„Jei važiuojant kilo audra su intensyviu lietumi, būtina pasirinkti saugų greitį arba sustoti, jei valytuvai nespėja nuvalyti priekinio stiklo ir matomumas tampa ribotas. Taip pat, liūtis greitkeliuose gali sukelti vandens sankaupas ant važiuojamosios dalies – įvažiavus į tokią gilią balą dideliu greičiu automobilis gali tapti nevaldomu, todėl geriausia prasidėjus liūčiai mažinti greitį, vairuoti dar atidžiau, nes nemalonumai dar mažiau pastebimi“, – sako Artūras Juodeikis.