Susipažinkite su rinka
Ar jūsų automobilį bus lengva parduoti? Ar jis yra „karšta prekė“ šiuolaikinėje rinkoje? O gal turėsite sumažinti kainą ir ieškoti papildomų būdų jį parduoti?
Pateikiame keletą bendrų taisyklių, padėsiančių atsakyti į šiuos klausimus:
• Visureigiai šiuo metu turi didelę paklausą ir greičiausiai jų kainos bus didesnės nei sedanų.
• Šeimyniniai sedanai visada bus paklausūs žmonėms, kuriems reikia pagrindinio nebrangaus transporto.
• Kabrioletų ir sportinių automobilių pardavimas yra sezoninis. Saulėtas oras pritraukia pirkėjus. Rudens ir žiemos mėnesiai bus lėti.
• Sunkvežimiai ir furgonai, naudojami darbui, parduodami nuolat ir už konkurencingas kainas. Nenuvertinkite jų vertės.
• Kolekciniai automobiliai bus parduodami ilgiau, o jų kainą dažnai sunku nustatyti. Tačiau šie automobiliai gali turėti netikėtai didelę vertę, jei rasite tinkamą pirkėją.
Pirmasis jūsų žingsnis – patikrinti skelbimus ir sužinoti, kiek kiti pardavėjai prašo už jūsų tipo automobilį. Atminkite, kad automobilių pardavimo bendrovių kainos skirsis nuo privačių asmenų skelbimų. Būtinai žvelgdami į skelbimų kainas nepamirškite atsižvelgti į automobilio metus, markę, modelį ir nusidėvėjimo lygį, kad pamatytumėte, kiek panašių automobilių šiuo metu yra rinkoje. Būtent su jais konkuruos jūsų automobilis, todėl atkreipkite dėmesį į jų būklę, ridą, techninius gedimus ir pardavimo kainą, kad galėtumėte skelbti savo automobilį už tokią kainą, kuri padėtų jį greitai parduoti.
Nustatykite konkurencingą kainą
Norėdami nustatyti tinkamą automobilio kainą, pirmiausia turite išsiaiškinti, kokia yra automobilio vertė ir kiek už panašius automobilius prašo kiti žmonės. Įvertinkite savo automobilį specializuotuose internetiniuose portaluose ir atkreipkite dėmesį į nurodomas kainą. Šis skaičius koreguojamas atsižvelgiant į daugelį veiksnių, įskaitant ridą, būklę, komplektaciją ir kitus aspektus. Remdamiesi gautais skaičiais galėsite lengviau numatyti ir savo automobilio kainą, kurios galėsite prašyti iš potencialių pirkėjų, kurie su jumis susisieks.
Kainodaros taisyklėse visada yra tam tikrų išimčių, todėl turėtumėte vadovautis savo intuicija. Ir būtinai palikite šiek tiek laisvės savo prašomai kainai. Prašykite šiek tiek daugiau pinigų, nei iš tikrųjų esate pasirengę priimti. Jei norite už automobilį gauti 12 000 EUR, turėtumėte nurodyti 13 500 EUR kainą. Žmonės linkę derėtis pakankamai didelėmis pinigų sumomis, tokiomis kaip 500-1000 EUR, o ne mažomis sumomis, kurios siekia 100-200 EUR. Tokiu būdu, kai asmuo pateiks jums žemesnės kainos pasiūlymą, jis bus artimesnis jūsų faktinei kainai, o ne mažesnis už ją.
Galbūt pastebėjote, kaip kūrybingai naudotų automobilių pardavėjai nustato savo parduodamų automobilių kainas. Jų kainos paprastai baigiasi skaičiais „99“ arba „95“, pavyzdžiui, 12 995 EUR. Nejaugi mes neturėtume pastebėti, kad automobilis iš tikrųjų kainuoja 13 000 EUR? Tačiau iš tikrųjų nustatant kainas psichologija vaidina labai svarbų vaidmenį. Produktas, kuris nėra gerai parduodamas už 20 EUR, gali kaip niekad greitai pradingti iš lentynos, jei jo kaina bus 19,95 EUR.
Kita vertus, būdamas privačiu pardavėju nenorite atrodyti kaip oficialus automobilių pardavėjas. Todėl galbūt norėsite laikytis paprasto požiūrio ir nustatyti apvalią kainą, pavyzdžiui, 14 000 arba 13 500 EUR.
Pasirūpinkite automobilio estetine išvaizda
Kai žmonės ateina apžiūrėti jūsų automobilio, jie tikriausiai per kelias pirmąsias minutes apsisprendžia jį pirkti ar ne. Tai lemia pirmas žvilgsnis į automobilį. Todėl turite norėti, kad pirmasis žvilgsnis būtų teigiamas ir kad jūsų automobilis būtų patrauklus.
Prieš skelbdami apie parduodamą automobilį, įsitikinkite, kad jis atrodo švarus ir patrauklus. Tai neapsiriboja vien tik automobilio plovimu plovykloje. Pateikiame darbų sąrašą, kuris padės jums lengviau paruošti savo transporto priemonę jos pardavimui:
• Nuplaukite ir išsiurbkite automobilį, taip pat apsvarstykite galimybę atlikti automobilio detalių valymą.
• Įsitikinkite, kad jūsų automobilis yra techniškai tvarkingas, be įlenkimų, įdaužų ir įbrėžimų.
• Apsvarstykite galimybę patys atlikti nebrangų automobilio remontą, o ne parduoti automobilį tokį, koks jis yra.
• Pašalinkite iš automobilio vidaus visus nereikalingus daiktus. Taip potencialūs pirkėjai, važiuodami bandomuoju važiavimu, galės įsivaizduoti, kad automobilis priklauso jiems.
• Nuvalykite dulkes nuo ratlankių ir padangas apdorokite tam skirtu blizgikliu.
• Kruopščiai nuvalykite langus iš vidaus ir išorės, kartu nepamiršdami ir visų veidrodėlių.
• Nuvalykite prietaisų skydelį ir ištuštinkite pelenines.
• Paruoškite visus techninės priežiūros dokumentus, kad galėtumėte juos parodyti būsimiems pirkėjams. Tokių dokumentų pagalba pirkėjai taip pat galės iš anksto atlikti ir VIN patikrą.
• Jei automobiliui reikia atlikti techninę priežiūrą ar net įprastą tepalų keitimą, pasirūpinkite tuo prieš pradėdami ieškoti pirkėjo.
• Paveskite mechanikui patikrinti automobilį ir pateikti ataskaitą apie jo būklę. Ja galite pasinaudoti, kad motyvuotumėte pirkėją, kuris dar nesiryžta pirkti ir turi įvairių abejonių.
• Užsisakykite transporto priemonės istorijos ataskaitą ir parodykite ją pirkėjui, kad įrodytumėte, jog automobilis yra tvarkingas, nevogtas, o jo odometro rodmenys tikslūs. Kaip jau minėta, tai sužinoti gali padėti automobilio VIN patikra.
Nuspręskite, kaip ieškosite pirkėjo
Dabar, kai jūsų automobilis puikiai atrodo ir gerai važiuoja, metas paskelbti apie jo pardavimą. Internetiniai skelbimų portalai yra priimtiniausias būdas ne tik dėl patogumo, bet ir dėl platesnio geografinio pasiekiamumo. Todėl jei norite, kad jūsų automobilio pardavimo procesas būtų sklandesnis ir jūs galėtumėte sulaukti daugiau potencialių pirkėjų, kurie domėtųsi jūsų automobilio įsigijimu, turėtumėte pasirinkti populiariausius internetinius automobilių skelbimų portalus, kurių šiuolaikinėje rinkoje yra daugybė.
Sukurkite parduodančius skelbimus
Rašydami skelbimą pagalvokite, ką juo norite pasakyti žmonėms. Žodžiais galima perteikti labai daug, todėl nenuvertinkite kokybiško aprašymo svarbos ir įtakos jūsų automobilio pardavimui. Be kainos, skelbime taip pat reikėtų nurodyti parduodamo automobilio metus, markę, modelį, komplektaciją, nusidėvėjimo lygį, ridą, spalvą, būklę ir kt. Taip pat naudinga nurodyti, kodėl parduodate automobilį, nes tai suteikia skelbimui asmeniškumo.
Aprodykite savo automobilį
Parduodant naudotą automobilį gali iškilti daug netikėtų kliūčių. Jas galima lengvai įveikti, jei bendraujate su protingu žmogumi. Taigi, kai su jumis susisiekia potencialūs pirkėjai, pasitelkite intuiciją, kad juos iš anksto įvertintumėte. Jei jie atrodo sudėtingi žmonės, įkyrūs ar net įtartini, palaukite kito pirkėjo. Su tinkamu asmeniu naudoto automobilio pardavimas turėtų būti labai paprastas ir sklandus, nekeliantis jums jokių papildomų sunkumų.
Kai kurie pardavėjai jaučiasi nepatogiai, kai pirkėjai atvyksta į jų namus apžiūrėti automobilio. Tačiau paprastai pirkėjus galite patikrinti telefonu. Jei jie skamba įtartinai, neturėkite su jais jokių reikalų. Jei nenorite, kad žmonės žinotų, kur gyvenate, surenkite automobilio apžiūrą parke ar prekybos centre netoli namų. Tačiau nepamirškite, kad žmonės galiausiai pamatys jūsų adresą, kai jiems duosite pasirašyti automobilio pirkimo-pardavimo sutartį.
Nepamirškite, kad kai parduodate automobilį, žmonės taip pat jus vertins. Jie galvos: „Štai žmogus, kuriam šis automobilis priklausė pastaruosius kelerius metus. Ar aš juo pasitikiu?“ Pirkėjams tikriausiai bus neramu priimti tokį svarbų sprendimą ir išleisti savo sunkiai uždirbtus ir ilgai taupytus pinigus. Todėl nusiraminkite ir atvirai atsakykite į jiems iškylančius klausimus.
Potencialūs pirkėjai norės išbandyti automobilį. Jei abejojate, patikrinkite, ar jie turi vairuotojo pažymėjimą. Važiuokite kartu, kad galėtumėte atsakyti į visus klausimus apie automobilio istoriją ir jo veikimą. Be to, jie gali nežinoti vietovės, todėl gali tekti juos nukreipti tinkama linkme, kad jie galėtų sklandžiai ir saugiai išbandyti jūsų parduodamą automobilį.
Kai kurie pirkėjai norės nuvežti automobilį pas mechaniką, kad jis būtų iš anksto patikrintas. Jei turite mechaniko parengtą apžiūros ataskaitą, tai gali išsklaidyti jų abejones. Tačiau jei jie vis tiek nori nuvežti automobilį pas savo mechaniką, tai pagrįstas prašymas ir jūs turėtumėte jiems leisti tai padaryti. Tačiau jei jaučiatės nepatogiai arba turite pagrindo manyti, kad asmuo ketina jūsų automobilį pavogti, atsisakykite tokio pasiūlymo ir ieškokite kito pirkėjo.
Būkite pasiruošę suktiems klausimams, pavyzdžiui: „Taigi, kas iš tikrųjų negerai su jūsų automobiliu?“. Jei tokių klausimų jūs sulauksite, nukreipkite pirkėją į mechaniko ataskaitą arba pakvieskite jį atidžiau apžiūrėti automobilį.
Derėkitės dėl jums geriausios kainos
Jei asmuo atvyksta apžiūrėti automobilio ir po bandomojo važiavimo sutinka jį pirkti, galite tikėtis, kad jis pateiks savo kainos pasiūlymą. Dauguma žmonių nemėgsta derėtis, todėl jų pradinis pasiūlymas gali būti kelių formų.
· „Man patinka automobilis, bet…“ Tai švelniausias būdas derėtis dėl kainos. Asmuo gali net nenurodyti, kad kaina atrodo per didelė. Jei pirkėjas sako: „Man patinka automobilis, bet…“, o tada pasineria į nemalonią tylą, galite apsvarstyti tinkamą atsakymą. Jei tikrai norite parduoti savo automobilį, galite paklausti: „Kiek norėtumėte mokėti?“.
· „Kokia kaina jums palankiausia?“ Tai tiesioginis būdas išsiaiškinti, kiek jis ar ji nusileis. Jei tai išgirsite iš potencialaus pirkėjo, neatrodykite pernelyg noriai mažinantis kainą. Užtikrinkite pirkėją, kad atlikote rinkos tyrimą dėl teisingos kainos, bet esate pasirengę derėtis. Tikslas – kad pirkėjas pirmas pateiktų jums pasiūlymą.
· „Ar sutiktumėte…?“ Dabar jau ties kažkuo linkstama. Šis pirkėjas viską apgalvojo ir teikia pasiūlymą. Tačiau pasiūlymas pateikiamas mandagiai, kad būtų galima pateikti atsakomąjį pasiūlymą.
· „Priimkite arba atsisakykite.“ Šis pirkėjas pateikia pasiūlymą, kuris neva nepalieka vietos priešpriešiniam pasiūlymui. Iš tikrųjų šis pirkėjas gali blefuoti. Vis dėlto šis asmuo siunčia žinutę, kad yra arti galutinės kainos. Vienintelis būdas tiksliai sužinoti, ar tai tikrai yra „imk arba palik“ pasiūlymas, jį palikti – ir leisti asmeniui išeiti. Pirkėjas gali grįžti rytoj, pasiruošęs mokėti jūsų kainą.
Tai tik keli iš pradinių pasiūlymų, su kuriais galite susidurti. Iš anksto apgalvokite atsakymus, kad nebūtumėte užklupti nepasiruošę. Apskritai, kai automobilis parduodamas pirmą kartą, verta laikytis savo nustatytos kainos. Jei iš karto nesulauksite pirkėjų, žinosite, kad dėl kainos turite būti lankstūs.
Jei skelbimą paskelbsite internete, gali būti, kad žmonės bandys derėtis SMS žinutėmis arba el. paštu. Problema ta, kad jie dar net nematė automobilio. Jei el. paštu sumažinsite kainą, potencialus pirkėjas gali paprašyti dar kartą sumažinti kainą po jūsų automobilio apžiūros. Vietoj to atsakykite: „Pirmiausia atvykite apžiūrėti automobilio, o tada galėsime aptarti kainą“.
Daugiau: paskola automobiliui