„Nauja realybė atskleidė, ką iš tiesų reiškia darbo skelbimuose įmonių siūlomos naudos ir socialinės garantijos. Jau pavasarį Lietuvoje paskelbus karantiną, buvo įdomu stebėti, kaip įmonės reaguoja į situaciją, užtikrina socialines garantijas, bendrauja su darbuotojais. Ne visų organizacijų elgesys per karantiną atitiko darbuotojų lūkesčius“, – pastebi R. Karavaitienė, internetinės personalo atrankos kompanijos „CV-Online“ marketingo vadovė.
Antras karantinas – kitoks negu pirmas
R. Karavaitienės teigimu, pirmojo karantino laikotarpiu rinką buvo apėmęs sąstingis: darbo pasiūlymų sumažėjo perpus, žmonės vengė keisti darbą, o ieškantieji elgėsi labai atsargiai, tarsi laukdami atsakymo, kas bus toliau. „Užtat per antrąjį karantiną situacija yra kitokia – įmonės jau geriau supranta pandemijos įtaką, dalis verslo rimtai rengėsi antrosios bangos iššūkiams, o darbo ieškantys asmenys irgi planuoja, jog pandemijos periodas pasibaigs“, – sako R. Karavaitienė ir priduria, kad tiek darbo pasiūlymų kiekis, tiek kandidatų aktyvumas yra rudenį sugrįžo į normalų lygį, o darbuotojų paieškos ir atrankos procesai vyksta įprastu ritmu, bet nuotoliniu būdu.
Anot specialistės, šiuo laikotarpiu laimi tos įmonės, kurios tvyrant nežinomybei savo sprendimais ir veiksmais greitai įrodo, kad gerbia, vertina ir mato kiekvieną savo darbuotoją ir komandą. Vadovų gebėjimas išklausyti savo komandos narius, dėmesys jų poreikiams ir įsigilinimas į individualaus darbuotojo požiūrį sugrįžta atgal – pagarba ir lojalumu, taip pat padeda sutelkti kolektyvą sprendžiant neeilinius iššūkius.
Įtampos kupinu laikotarpiu R. Karavaitienė akcentuoja tinkamos komunikacijos svarbą. „Karantinas žmonėms kelia daug streso. Aplink daug kalbama apie ekonominius sunkumus, tvyro nežinomybė dėl darbo vietos, atlyginimo ar prastovų. Taigi, darbdaviui ypač svarbu palaikyti nuoseklią komunikaciją, laiku pateikiant konkrečią informaciją, aiškinant savo sprendimų priežastis ir parodant ateities viziją. Šiuo metu į darbą priimti darbuotojai labai greitai supranta, ar darbdavys laikosi pažadų ir įsipareigojimų, apie kuriuos rašė skelbimuose ar minėjo per darbo pokalbį“, – dalijasi R. Karavaitienė.
Svarbus ne tik fizinis, bet ir emocinis darbuotojų saugumas
Bendrovės „Hollister Lietuva“, veikiančios Kauno rajone, generalinis direktorius Shane Caher įsitikinęs, kad svarbiausia organizacijos užduotis kilus pandemijai – užtikrinti tiek fizinę, tiek emocinę darbuotojų saugą. Todėl nuo pat pandemijos pradžios Lietuvoje įmonė sudarė skirtingų funkcijų atstovų krizių valdymo grupę, kuri rūpinosi darbuotojų saugumu.
„Kiekvienas žmogus, kuris ryte palieka savo namus ir išeina į darbą, nori ir privalo namo grįžti sveikas. Pagalvokite, jeigu sulauktumėte skambučio ir jums būtų pranešta, kad šeimos narys yra ligoninėje dėl nelaimingo atsitikimo darbe. Tai labai sukrėstų, sukeltų baisiausius jausmus. Dėl to visi sutariame, kodėl svarbu sukurti saugią darbo aplinką, – kalba Sh. Caher, – Žmonių sveikatos ir saugos užtikrinimas yra svarbūs tiek darbuotojų, tiek darbdavių gerovei, nes žmonių praradimas yra neišmatuojamas ir netoleruotinas“.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad svarbus ne tik fizinis, bet ir emocinis darbuotojų saugumas – ypač šiuo metu, kai pasaulis kovoja su koronaviruso pandemija. „Esu įsitikinęs, įmonės pareiga yra užtikrinti atvirumą ir skaidrumą. Daugelis baimių, o tarp jų ir nesaugumo jausmas, gimsta tik iš nežinojimo. Laikomės asmeninės komunikacijos modelio – kalbėti taip, kad kiekvienas darbuotojas bendroje žinutėje rastų save ir būtų užkirstas kelias galimiems nesusipratimams ar skubotoms išvadoms“, – pabrėžia „Hollister Lietuva“ vadovas.
Bendrovėje, kurioje dirba apie 340 žmonių, veikia vidinė sistema, įgalinanti kiekvieną darbuotoją fiksuoti galimus ar įvykusius saugos incidentus. Vadovybė analizuoja kiekvieną pranešimą ir vykdo pakeitimus. „Nors kai kurios situacijos atrodo mažai tikėtinos, bet jeigu nors vienas mūsų darbuotojas pasijautė nesaugiai ir pasidalino informacija, tai yra pakankama priežastis, kad situacija būtų analizuojama ir daromi reikalingi sprendimai“, – teigia vadovas.
Pašnekovas pasakoja, kad pavasarį Lietuvoje paskelbus apie pandemijos pavojų, įmonė nedelsdama ėmėsi atitinkamų saugumą padedančių užtikrinti žingsnių. Sprendimai buvo priimami nuolat komunikuojant su darbuotojais, pristatomi veiksmai ir jų įgyvendinimo priežastys. Bendrovės vadovo nuomone, darbuotojams suteikta galimybė gauti informaciją dar prieš įgyvendinant veiksmus padėjo žmonėms jaustis saugiau.
Pasitaikyti prie iššūkių padeda organizacijos kultūra
Sh. Caher atkreipia dėmesį, kad dėl pandemijos įvestos saugumo priemonės ir pasikeitusi tvarka – pavyzdžiui, daliai darbuotojų – darbas iš namų, neįšaldo organizacijos kultūros. „Šiuo metu negalime organizuoti tradicinių renginių, tačiau tai nereiškia, kad turime teisę nieko nedaryti ir džiaugtis sutaupę. Mes tiesiog keičiame formatą ir užtikriname, kad sukurtume alternatyvius būdus komandinei atmosferai užtikrinti. Bendraujame su darbuotojais ir žinome jų poreikius. Dėl to atsirado tokios iniciatyvos kaip internetu transliuojamos funkcinės treniruotės, „drive-in“ formato Sauliaus Prūsaičio koncertas darbuotojams ir jų šeimoms ar vaikų piešinių konkursai. Gerų pavyzdžių ir idėjų gausėja kiekvieną savaitę“, – pastebi „Hollister Lietuva“ generalinis direktorius. Anot Sh. Caher, kai darbuotojai mato, kad darbdavys yra motyvuotas toliau tęsti veiklą pilnu pajėgumu, komanda jaučiasi saugiai ir motyvacija dirbti taip pat auga.
Įmonės misija – stipresnė už pandemiją
Vadovas pastebi, kad kiekviename tarptautinės bendrovės padalinyje visame pasaulyje siekiama suburti komandas, turinčias ilgalaikius tikslus, kurių siekimui metus ar dvejus trunkanti pandemija nėra pagrindinė kliūtis.
„Hollister Incorporated“ patirtis rodo, kad įvairiose pasaulio valstybėse galima sutikti darbuotojų, kurie kompanijoje praleido 30 ir daugiau metų. Sh. Caher tikisi, kad tokių įkvepiančių pavyzdžių ilgainiui atsiras ir Lietuvoje – bendrovė investuoja tiek į atrankų procesą, tiek į nuolatinį darbuotojų tobulėjimą. Jo teigimu, tvarus ir atsakingas verslas nėra suinteresuotas vienus darbuotojus keisti kitais. O kad „Hollister Lietuva“ komanda auga ir tobulėja rodo statistika: 10 proc. dabartinių darbuotojų yra paaukštinti pareigose.
Atverdama karjeros perspektyvas kiekvienam darbuotojui, organizacija augina ir puoselėja savo kultūrą. „Svarbiausias principas, norint užauginti patrauklią kultūrą, yra tęstinumas ir nuoseklumas, o svarbiausias išteklius – laikas. Įmonės nustatytais kultūriniais principais vadovaujamės kasdienėje veikloje. Kultūra neatsiranda savaime, nesukuriamaper dieną. Kiekvienas darbuotojas yra įgalintas įgyvendinti bendrą misiją ir prisidėti prie kultūros puoselėjimo net ir pandemijos metu, kada išties tai tampa tik dar svarbiau“, – sako Sh. Caher.
Reklama: simplika.lt