Kaip teigė renginyje dalyvavęs energetikos ministras Dainius Kreivys, elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra prisideda prie siekio, kad Lietuvoje 2030 m. būtų 120 tūkst. elektromobilių.
„Elektromobilių skaičiaus didėjimas įgauna pagreitį ir siekiame, kad 2030 m. Lietuvoje būtų apie 120 tūkst. elektra varomų automobilių. Esminė šio ambicingo tikslo sąlyga – patogi ir išvystyta automobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra. Pradedamas statyti elektromobilių įkrovimo parkas prie vienos svarbiausių mūsų magistralių – žymi naujas tokių objektų plėtros tendencijas ir ženkliai prisidės prie nacionalinės infrastruktūros plėtros“, – sakė D. Kreivys.
Pasak ministro, norint užtikrinti patogias keliones elektromobiliais Lietuvoje, reikia apie 60 tūkst. viešų ir privačių įkrovimo stotelių.
Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė aiškina, kad elektromobilumo plėtrai Lietuvoje būtinos ne tik finansinės paramos bei kitos valstybės ir savivaldybių vykdomos priemonės, bet ir koordinuota institucijų bei verslo veikla.
„Europos Sąjungos keliamų ir nacionalinių reikalavimų įgyvendinimui labai svarbios suderintai vystomos privačios iniciatyvos ir bendras darbas, keičiant visuomenės ir verslo keliavimo įpročius žalesniais, o iniciatyvą rodyti turėtų ir privatus sektorius“, – sako A. Vaiciukevičiūtė.
Anot T. Tamašausko, šis įkrovimo parkas iš viso užims 1,5 ha žemės plotą, jame bus pastatytas 318 kv. m. pastatas, kuriame įsikurs kavinės „Caffeine“ ir „Narvesen“, veiks poilsio ir darbo vietos bei tualetai.
„Pirmu projekto etapu bus įrengtos dešimt 200 kW galios stotelės ir viso bus 20 itin didelės galios įkrovimo prieigų, kurios padės greitai ir be eilių įkrauti transporto priemones bei tęsti savo keliones. Kiekviena stotelė bus paruošta ir galios padidinimui iki 400 kW, kurį atliksime pagal rinkos poreikius. Kitame etape, kurio įgyvendinimas priklausys nuo rinkos sąlygų bei elektromobilių parko plėtros šalyje, bus įrengtos dar papildomos 20 itin didelės galios įkrovimo prieigų bei keletas stotelių sunkiasvoriam transportui ar autobusams“, – aiškino T. Tamašauskas.
„Eldrive“ vadovas teigia, kad į naują įkrovimo parką bus investuota daugiau nei du milijonai eurų.
Raseinių rajono meras Arvydas Nekrošius tvirtino, kad šis projektas dera su bendra savivaldybės strategija – plėtoti miesto elektromobilių įkrovimo tinklą.
„Visada siekiame pabrėžti šio rajono puikią strateginę vietą – tai pats Lietuvos vidurys. Todėl itin džiugu, jog pagaliau tai buvo pastebėta ir įvertinta šio projekto vystytojų. Dar labiau džiugina tai, jog šis projektas dera ir su mūsų bendra savivaldybės strategija, tai yra vystyti inovatyvius ir draugiškus aplinkai sprendimus. Todėl ir mes savo strateginiame plane esame numatę plėtoti elektromobilių įkrovimo tinklą mieste“, – tvirtino jis.
Projektą vystančios bendrovės „Kenova“ vadovas Kęstutis Faktorovičius sako, kad šis projektas unikalus ne tik savo paskirtimi, bet ir dėl technologinių sprendimų. Jam paantrino ir projektą įgyvendinančios statybų bendrovės vadovas Edvard Sokolovskij.
Viena projekto partnerių – įmonė „Reitan Convenience Lithuania“, valdanti „Caffeine“ ir „Narvesen“ kavinių tinklą Lietuvoje ir kitose šalyse. Šios įmonės vadovas Lietuvoje Saulius Žilėnas sako, kad šis naujas konceptas bus ilgai laukta naujovė greitkelių rinkoje. Anot „Reitan Convenience Lithuania“ vadovo, šioms vietoms bus adaptuotas ir abiejų kavinių meniu.
Remiantis paskutiniais duomenimis, Lietuvoje yra registruota daugiau kaip 14 tūkstančių elektra varomų transporto priemonių ir planuojama, kad iki 2030 metų jų kiekis sieks kelis šimtus tūkstančių. Mūsų šalyje iš viso veikia daugiau nei 1000 lėtojo (AC) įkrovimo ir apie 300 greito (DC) įkrovimo stotelių. Tuo pačiu laikotarpiu 2022-aisiais šalyje iš viso buvo 333 lėtojo ir vos 55 sparčiojo įkrovimo stotelės.