Verslo psichologė Natalija Norvilė akcentuoja, kad palaikanti ir tolerantiška atmosfera darbo vietoje yra kertinis darbuotojų gerovės ir produktyvumo elementas. Tolerancija, skatinanti empatiją ir atvirą bendravimą, kuria aplinką, kurioje darbuotojai jaučiasi vertinami ir saugūs, o tai lemia didesnį įsitraukimą, motyvaciją bei kūrybiškumą.
„Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė Sandra Savickienė tam pritaria ir priduria, kad nors tolerancija jau tapo daugelio šiuolaikinių organizacijų vertybe, kai kuriuose sektoriuose vis dar atsiranda galimybių plėsti tarpusavio supratimą ir skatinti atvirumą.
„Kai žmonės jaučiasi emociškai nesaugūs arba nepalaikomi, jie dažniau susiduria su stresu, praranda pasitikėjimą kolegomis ir vengia reikšti savo idėjas. Tai gali sukurti toksišką aplinką, kurioje darbuotojams yra sunkiau augti ir tobulėti. Todėl mūsų siekiamybė – kurti draugišką, palaikančią ir motyvuojančią darbinę atmosferą, kurioje kiekvienas jaustųsi matomas ir turintis vienodas galimybes“, – sako „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė Sandra Savickienė.
Visiems draugiška atmosfera skatina darbuotojų įsitraukimą
Pasak verslo psichologės N. Norvilės, skatinti toleranciją darbovietėje itin svarbu, kadangi tokia praktika naudinga ne tik darbuotojams, bet ir pačiai įmonei.
„Tyrimai rodo, kad didesnė tolerancija mažina konfliktų skaičių, gerina darbo atmosferą, didina darbuotojų pasitenkinimą ir įsitraukimą į darbą, kas atitinkamai siejasi su didesniu darbuotojų lojalumu įmonei. Taip pat tolerancija užtikrina psichologinį saugumą – darbuotojai jaučiasi gerai, kai žino, kad kolegos juos priima tokius, kokie jie yra. Be to, įmonės, kurių viena iš vertybių yra tolerancija, dažniau pritraukia talentingus darbuotojus ir turi geresnę reputaciją kaip darbdavys ar paslaugų tiekėjas“, – sako N. Norvilė.
Jai pritaria ir S. Savickienė pridurdama, kad tolerancijos skatinimas – ne tik etinis, bet ir strateginis įmonės sprendimas.
„Tolerancija įvairovei, žmonių skirtumams kuria aplinką, kurioje darbuotojai jaučiasi vertinami ir įgalinti. Tai padeda ne tik mažinti konflikto riziką, bet ir didinti komandos produktyvumą bei inovatyvumą. Tolerantiška darbo kultūra skatina bendradarbiavimą, atvirumą idėjoms ir sprendimų paieškai, kas yra esminis faktorius, siekiant organizacijos augimo ir konkurencingumo“, – sako „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė.
Atmosferą kuria tiek darbdavys, tiek patys darbuotojai
Nors tolerancijos lygis priklauso nuo kiekvieno iš mūsų, visgi, viena iš darbdavio atsakomybių – rūpintis, kad draugiška, palaikanti atmosfera būtų užtikrinta visiems darbuotojams. Pasak verslo psichologės, pirmuoju žingsniu turėtų tapti įmonės organizuojami įvairovės, įtraukties bei tolerancijos mokymai.
„Tokia praktika gali padėti suprasti ir priimti skirtingas perspektyvas bei individualias aplinkybes. Taip pat itin didelę vertę turi praktiniai mokymai su įvairiomis užduotimis ar atvejų analize, kurie leidžia darbuotojams įsijausti į kolegų situacijas ir labiau suprasti kitų patiriamus iššūkius“, – sako N. Norvilė.
S. Savickienės teigimu, „Lidl Lietuva“ vadovaujasi vakarietiškos darbo kultūros principais, kurios vienas iš pagrindinių aspektų – darbuotojų skatinimas augti ir tobulėti įvairiose srityse.
„Siekdami paskatinti įmonės darbuotojus tobulėti ir augti, kiekvienam prekybos tinkle dirbančiam komandos nariui sudarome kasmetinį mokymosi planą, leidžiantį tobulinti turimas kompetencijas ar įgyti naujų. Stiprindami savo kvalifikacijas ir ugdydami naujas, darbuotojai ne tik patys auga kaip specialistai, bet ir gali sėkmingai motyvuoti, mokyti savo komandą“, – tvirtina „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė.
Aiškios organizacijos vertybės
Verslo psichologė priduria, kad siekiant tolerantiškos darbinės aplinkos, darbdavys turėtų itin aiškiai iškomunikuoti organizacijos vertybes.
„Kai darbuotojai žino, kad tolerancija yra organizacinės kultūros dalis, jie dažniau stengiasi laikytis šių normų. Ne mažiau svarbus ir tiesioginių bei aukščiausio lygio vadovų pavyzdys demonstruojant empatiją ir toleranciją skirtingų pažiūrų žmonėms“, – teigia N. Norvilė.
Kalbėdama apie toleranciją darbe, „Lidl Lietuva“ valdybos narė ir personalo vadovė pabrėžia, kad tai puoselėti organizacijoje padeda darbuotojų lygybę užtikrinantys darbo kolektyve principai.
„Darbas „Lidl“ – itin dinamiškas ir yra išskirtinis tuo, kad parduotuvės darbuotojai, įskaitant ir parduotuvių vadovaujantį personalą, atlieka įvairias užduotis: tikrina prekių likučius, atlieka prekių užsakymus, užtikrina sklandų kasų darbą ir įvairiapusiškai padeda kolegoms, todėl esant poreikiui dirba tiek kepykloje, tiek kasoje“, – teigia S. Savickienė.
Be to, „Lidl Lietuva“ nuo pat veiklos pradžios užtikrina lygias galimybes visiems darbuotojams: turi aiškią atlygio sistemą, visiems prieinamas tobulėjimo galimybes, visi darbuotojai gauna kalėdines ir kitas dovanas įvairiomis progomis. Pasak S. Savickienės, tokia darbo aplinka skatina komandos vienybę ir ugdo pasitikėjimą vieni kitais bei padeda lengviau įveikti darbe kylančius iššūkius.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 77 „Lidl“ parduotuvės 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.