2018-10-23, antradienis, 07:11.     Šiandien Raseiniuose saulė teka 08:18, leidžiasi 18:12, dienos ilgumas 9:54.

Viduklės bendruomenės kelionė į Augustavo kraštą

2018-07-26, Angelė Šarkienė

Tekanti saulė pranašavo karštą dieną, nors ankstyvą rytą oras dar buvo gaivus.

Mes, didelis būrys vidukliškių, saulėtekį pasitikome greitkelyje, autobuse, kuris vežė Lenkijon, į Augustavo kraštą.
Kelionės, kurią organizavo entuziazmo nestokojančios moterys - Regina Morkuvienė ir Romena Antanavičienė,
programa buvo patraukli ir jaunam, ir pagyvenusiam, - į kaimyninę šalį keliavo margas būrys įvairaus amžiaus
smalsių žmonių.

Pirmas kelionės punktas skelbė, jog atvažiuosime į atkurtą XIII amžiaus senovės baltų genčių - prūsų ir jotvingių - gyvenvietę, kurią Lenkijos lietuvis Petras  Lukoševičius pradėjo kurti 2001 metais, Ožkinių kaime  nusipirkęs
7,5 ha. žemės..

Plačiau apie šį objektą galite pasiskaityti paspaudę šią nuorodą:

Su šmaikštaus liežuvio šnekoriumi Petru laikas bėga nepastebimai. Kad ir su lenkišku akcentu, bet puikiai lietuviškai kalbantis DĖDĖ PETRAS, kaip jį vadino mūsų gidas, padedamas istorikų, samdomų vietinių žmonių, pastatė daug objektų: sargybos bokštą, pilį, alką, gyvenamus namelius, maisto sandėlius...

Savininkas mūsų grupę apvedžiojo ir viską aprodė, pabėręs daugybę istorinių faktų, savų interpretacijų pačiais įvairiausiais, ne tik istoriniais, klausimais.

Atsisveikinę su Dėde Petru, leidomės į Vygrius, kur apžiūrėjome ir gėrėjomės bažnyčios ir Kamaldulių vienuolyno statinių kompleksu. Plačiau: http://www.autc.lt/lt/architekturos-objektai/1864

Popiet, danguje grėsmingai daugėjant tamsių debesų, kurie galėjo, bet neprapliupo lietumi, autobusas pasuko Augustavo kryptimi. Iš gido pasakojimo sužinojome, jog nedidelė gyvenvietė 1561 metais Lietuvos Didžiojo Kunigaikščio Žygimanto Augusto garbei buvo pavadinta Augustavu. Miesto aikštėje jam pastatytas paminklas. Augustavas, vandens sporto ir turizmo centras, apsuptas ežerų, garsus 101 km ilgio Augustavo kanalu.

Porą valandų pasisvečiavę mieste, pasukome į prieplauką - mūsų laukė daugiau nei valandos kelionė laivu. Maloniai nustebino laive   transliuojama informacija  - lenkų ir lietuvių kalbomis. Didelį įspūdį šioje vandens kelionėje paliko ŠLIUZAS, kurio dauguma nebuvome matę.

Netoli krantinės, kur išsilaipinome baigę kelionę laivu, į dangų stiebiasi galingas ąžuolas, kuriam, pasak gido, mažų mažiausia  tūkstantis metų. Kiek paėjėjus  - miela sena bažnytėlė, netoliese suvenyrų kioskeliai, prekiaujama medumi, kaimiškais maisto produktais.

Vėlų vakarą, truputį pavargę, bet laimingi patirtais įspūdžiais grįžome į Viduklę.

Už kelionės organizavimo rūpesčius esame labai dėkingi Viduklės bendruomenės pirmininkei Reginai Morkuvienei, Romenai Antanavičienei. Nuoširdus vidukliškių AČIŪ! Lauksime kitų kelionių!

Contact form

Šios dienos vardadieniai

Apklausa

Ar Jums gera gyventi Raseinių rajone?