2017-11-23, ketvirtadienis, 22:03.     Šiandien Raseiniuose saulė teka 08:20, leidžiasi 16:14, dienos ilgumas 7:54.

Kūrybinė keliaujanti stovykla „Gyvoji etninė kultūra“

2017-06-28, paskelbė www.mano Raseiniai.lt

Šį kartą stovykla buvo skirta Piliakalnių metams. Tai lėmė ir jos pobūdį – kadangi stovyklaujant vienoje vietoje sudėtinga pasiekti  daugiau piliakalnių, nakvynei  kasdien pasirinkome vis kitą vietą, kitaip tariant atlikome dešimties dienų žygį Kurtuvėnų regioniniu parku ir palei Dubysos upę.

Aplankėme Bubių, Kurtuvėnų, Burbaičių, Kubilių, Bulavėnų, Badauskių, Lyduvėnų, Padubysio, Betygalos. Pridėjus ankstesnių žygių metu aplankytus Kejėnų, Ročiškių, Kalniškių, Darbutų, Baževalės, Gėluvos, Pašilių ir Seredžiaus piliakalnius, įveikta bemaž visa Dubysos gynybinė juosta.. Vakarais prie laužo skambėjo liaudies ir ir autorinės dainos, pritariant gitarai, kitiems instrumentams.

Ilgai lauktos dešimt dienų prasidėjo autobuse. Jungtinės Ariogalos gimnazijos ir Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos pajėgos, 30 moksleivių ir vadovai Artūras Sinkevičius ir Dobilas Juška, patraukėme Bubių link. Kelias nebuvo trumpas, tačiau vieni kitų išsiilgę šnekučiavomės ir laikas mums neprailgo.

Išlipome Bubiuose, užsikrovėme kuprines ant pečių ir pradėjome savo nenuspėjamą dešimties dienų kelionę. Vienas iš vadovų paklausė, kokie šiemet metai. Nesulaukęs tinkamo atsakymo, pats atsakė: „Piliakalnių metai!”. Taip turėjome suprasti, kad per šį žygį užkopsime į ne vieną piliakalnį. Ir štai – pirmasis jau čia: Bubių piliakalnis. Po pietų žygiavome Kurtuvėnų regioniniu parku ir apsistojome prie Geluvos ežero. Pririnkome malkų, užsikūrėme laužą, pavalgėme ir jaukiai praleidome vakarą.

Ryte mus pabudino sušukimas: „KOŠĖ!!!”. Ir taip – kasryt. Tądien mes toliau keliavome Kurtuvėnų regioniniu parku, nakvojome prie Bijotės ir Šonos ežerų. Be to, per dvi dienas jau buvome nukeliavę 28 kilometrus.

Trečią dieną užkopėme į Badauskių piliakalnį bei aplankėme Dengtilčio vandens malūną. Ketvirtąją – nemažai žygiavome, aplankėme vieną iš gražiausių mums matytų piliakalnių – Burbaičių. Prie jo ir apsistojome. Per trečiąją ir ketvirtąją dienas nuėjome 36 kilometrus. Tačiau šios dienos aprašymo nepabaigsiu vien tuo, kad išsivirėme košę, pavalgėme ir ėjome miegoti, kaip būdavo ankstesnėmis dienomis. Šis vakaras buvo ypatingas. Vadovai įteikė šešis medinius ir du metalinius pakabukus, žyminčius žygeiviško „kietumo“ pakopas. Medinis - trys šimtai, metalinis - šeši šimtai kilometrų nueitų pėsčiomis, plius eilė naudingų darbų bendram reikalui. Pakabukų įteikimas vyksta tik per vasaros žygius; tai jau tapo tradicija.

Penktoji diena – jau mūsų žygio pusiaukelė! Tądien aplankėme Kubilių piliakalnį. Kitą dieną pasiekėme Lyduvėnus, kur užkopėme į Danutės piliakalnį. Ten sudainavome keletą dainų ir sugrįžome į stovyklavietę. Šįkart palapinės stūksojo po Lyduvėnų geležinkelio tiltu.

Septintos dienos rytą pajudėjome Kušeliškės kaimelio link ir aplankėme Skaraitiškės dvarą.

Ir štai – ilgai laukta diena. Aštuntąją dieną nusispjovėme į visas pūsles ant padų ir pajudėjome baidarėmis Dubysos upe. Žinoma, nepamiršome ir piliakalnių. Nuplaukę 16 kilometrų, užkopėme į Padubysio piliakalnį. Nuo jo atsivėręs įspūdingas vaizdas labai nustebino ir nubraukė visą nuovargį. Kitą dieną, sukaupę visas likusias jėgas, nuplaukėme prie Maslauskiškių vandens malūno, kurio įdomią istoriją mums papasakojo ilgamečio malūno vadovo Leščinskio dukra Ramutė Poškienė, o vėliau baidarėmis pasiekėme Betygalą ir Pašventupį. Ta diena – rekordinė: baidarėmis įveikėme 20 kilometrų. Paskutinį vakarą ilgai dainavome, grojome, improvizavome ir atšventėme dviejų „giliukų“ gimtadienius.
Nors oras, švelniai tariant, nelepino, mums vis tiek buvo smagu. Šlapiu ir šaltu, o kai kada karštu oru nueiti ir nuplaukti 145 kilometrus tikrai buvo nelengva. Tačiau per didžiausią liūtį permirkę žygeiviai vieningai apsikabino ir suteikė vieni kitiems ryžto toliau tęsti žygį. Įveikėme savo baimes, įgijome daugiau drąsos, sustiprėjome, o kas svarbiausia – parsivežėme daug nuostabių įspūdžių.

Ariogalos gimnazijos moksleivė Emilija Kandratavičiūtė.

Contact form

Šios dienos vardadieniai

Apklausa

Ar Jums gera gyventi Raseinių rajone?